vrijdag 2 januari 2015

Hoe haal je het uit je hoofd??

Nieuwsbrief december 2014

Onlangs kreeg ik een kaartje van iemand met bovenstaande uitspraak. Geweldig! Ik heb hem meteen op mijn bureau gezet. Het grappige is dat ik al twee jaar regelmatig een "Uit je hoofd-avond" organiseer tijdens de opleiding waar ik docent ben. De studenten mogen dan zelf een avond samenstellen met als vraag: Wat helpt jou om uit je hoofd te komen? Dat levert vaak leuke avonden op waarbij we meegenomen worden in ons lichaam, in onze zintuigen of bijv in ons hart.

Eigenlijk zijn al mijn werkzaamheden er op gericht om mensen uit hun denken te krijgen en in hun beleving. We denken vaak dat we belangrijke beslissingen goed moeten overwegen, er zorgvuldig over na moeten denken en proberen ook als iets ons dwars zit om te bedenken wat ons zou helpen om daar uit te komen. Maar met ons hoofd alleen komen we er niet. Meestal blijf je steeds in hetzelfde gedachtecirkeltje ronddraaien.

Het lichaam draagt jouw wijsheid in zich. Dat wat je echt weet en wat je door ervaring geleerd hebt. Door hier contact mee te maken, herinner je jezelf en groeit je vertrouwen in je eigen vermogen. Alles wat je nodig hebt draag je al bij je. Daarnaast wordt je lichaam wordt ook wel "de tempel van je ziel" genoemd. Door je aandacht in je lichaam te brengen en van daaruit te bewegen, te praten of te zingen open je de poort naar je ziel waardoor je een ingeving kunt ontvangen. Iets dat echt nieuw is en dat je niet had kunnen bedenken.

Als dit gebeurt is dat altijd een prachtig, ontroerend en bevrijdend moment. Een ervaring die ik iedereen gun! Ik zal je in mijn begeleiding dus ook altijd uitnodigen om uit je hoofd en in je lichaam aan te komen. Voor 2015 heb ik een aantal nieuwe plannen. Oa ben ik bezig met een nieuwe website en ik ga verschillende activiteiten aanbieden waarin ik een combinatie maak van dansexpressie en stembevrijding. Dat begint al meteen op 24 januari met de workshop "Zing je eigen lied!" die ik samen met Evert Vos geef. Deze dag is voor iedereen die al eens kennis heeft gemaakt met stembevrijding en op zoek is naar meer verdieping daarin. Daarnaast zijn de kennismakingsavonden en vrije avonden stembevrijding een succes en daar ga ik dus ook zeker mee door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten